woensdag 28 augustus 2013

mijn start naar pro-ana (blog 34)

hey hey,
een maand ofzo geleden,
was ik nog tevreden met mijn uiterlijk,
ik had een gemiddelde lengte, een gemiddeld gewicht.
niks aan de hand.
ik zag op de tv een aflevering over een meisje met anorexia,
ik vond haar helemaal niet mooi.
ze had het over pro-ana sites.
en ik dacht ik ga daar eens voor de flauwe kul een kijkje op nemen.
der stonden allerlei tips op (hoe verborgen houden, hoe braken, hoe de dokter misleiden, uitvluchten om niet te eten....) noem maar op.
er stonden brieven 'van ana aan jou'
een pro-ana babbelbox.
50-dagen dieet
gewoon echt van alles.
ik begreep niet dat meisjes zich dit konden aandoen...

die avond was ik in mijn dagboek aan het schrijven,
en ik hoorde een stemmetje in mijn hoofd:
'meid kijk eens in de spiegel'
ik verschoot mij kapot, maar ik deed wat ze vroeg.
op dezelfde plaat waar ik die morgen had gestaan, en tegen mezelf had gezegd dat ik goed was zoals ik was.
ik meende dat ook.
maar toen ik nu in de spiegel keek leek ik wel in een dag 10kg bijgekomen...
'zie je nu, dat bedoel ik nou, dit is wie je bent, dat meisje dat je vanmorgen zag dat is hoe je wilt zijn, maar je moet eerlijk zijn tegen jezelf en daar ga ik je bij helpen. zie eens je vette armen en je benen mijn god nog erger! en dan je dijen meid we moeten nu ingrijpen, samen met mij kan je het wel, maar ik verlang wel veel van je... maar dit dik lijf moet wel'
ik wist niet wat me bezielde, dit kan toch niet, dat is gewoon onmogelijk, dit was ana,
waarover ze het op de site hadden, ana een steun en toeverlaat die je gaat helpen bij het afvalproces.
maar dat kan niet dat is gewoonweg onmogelijk...
ana zit in me...
xx Liz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten