zaterdag 15 juni 2013

broken heart (blog 4)

(vervolg: 'zelfmoord van een vriend')

iedereen dacht dat ik het wel alleen aankon,
maar niets was minder waar,
mijn punten gingen er op achteruit en mijn ouders werden natuurlijk boos...
ik was dood ongelukkig omdat ik geen steun kreeg van degene van wie ik het het meest nodig had...
maar toen na een paar maanden (oktober 2012 ofzo) leerde ik een jongen kennen (D).
zonder dat we het ooit over R hadden gehad, zorgde hij ervoor dat ik terug verder kon met mijn leven en dat ik de dood van R een plaats had kunnen geven.
alles was perfect, we smste tot diep in de nacht maar op school waren we beide te verlegen om iets tegen elkaar te zeggen, het was eerder zo'n situatie 'kijken of hij kijkt en als hij kijkt niet terugkijken'
het leek perfect, op school ravotte we als twee kleine kinderen in de sneeuw en uiteindelijk zouden we dan gaan afspreken...
ik was die week bloednerveus, 101 situaties bedenken wat ik zou kunnen zeggen, stel dat er een stilte valt, of dat ik iets doms zeg...
tja zo ver was het jammer genoeg niet gekomen, een dag voor DE dag werd ik ziek...
en toen was alles verpest.
ik weet niet wat ik gedaan had maar ineens zette hij zo veel mensen tegen mij op, ik was een hoer, een trut een slet, ...
ik kan heus wel met een breuk omgaan maar ik wist gewoon niet wat ik gedaan had...
mijn wereld stortte voor een tweede keer in en mijn hart brak wel in 1000 stukken,
nu was ik ook nog degene verloren om wie ik het meest gaf...
en mijn ouders? ze waren er weer niet voor mij, ze zijn er nooit voor mij geweest...
'dat is het leven' dat was hun antwoord.
dat bracht me aan het denken:
words go from 'babe' to 'bitch', 'i love you' to 'i hate you'
'i need you' to 'forget you', from 'you're my everything' to 'you're noting'
als dat het leven is...

tips tegen liefdesverdriet
1) Eet goed
Er zijn twee manieren om om te gaan met voedsel als je ongelukkig bent: ofwel eet je veel te veel (en vaak ongezond) ofwel eet je bijna niets. Beide zijn te vermijden. Probeer fruit te eten en voldoende vitamines binnen te krijgen. Dat helpt een depressie te voorkomen.
2) Ga een wandelingetje maken
Alleen of met enkele vriendinnen, maar kom het huis uit. Ga wandelen op een rustgevende plaats, zoals een park of het strand. Vermijd plaatsen waar jullie samen kwamen, om een weerslag van emoties te vermijden. 
3) Sporten
Sporten is niet het eerste waar je aan denkt bij liefdesverdriet, maar het biedt tal van voordelen. Je verzet je gedachten en je krijgt extra zuurstof en endorfines in je bloed, waardoor je je instant (even) beter voelt. Bovendien kom je dan onder de mensen, wat je helpt je problemen in perspectief te plaatsen.
4) Ruim op
Door op te ruimen, en als zijn (of haar) spullen weg te leggen, maak je zowel in je huis als in je hoofd ruimte vrij.
5) Schrijf het op
Schreeuwen, huilen, urenlang zagen tegen vriendinnen: iedereen doet het. Maar ook je emoties neerschrijven werkt helend. Bovendien krijg je zo inzicht in jezelf, je relatie en eventuele patronen.
6) Chocolade
Okee, niet gezond, maar wel troostend. Geniet!
7) Een nieuwe jij
Ga naar de kapper of koop nieuwe kleren: ze markeren een zeer duidelijke nieuwe start.
8) Laat je verwennen

Trek naar een spa of ga uitgebreid dineren: laat je verwennen, ontspan en laat die spanning wegvloeien.
9) Leer een taal
Je ontmoet er niet alleen nieuwe mensen door, het verbreedt ook je horizon - altijd een voordeel als je een tijdje gefocust hebt op één deel van je leven. En het helpt misschien wel bij puntje 10:
10) Plan een reis
Ga weg, weg van alles en vooral van de herinneringen. Alleen of met vriendinnen: dat doet er niet toe. Doe wat jij wilt en vergeet de rest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten