zaterdag 15 juni 2013

faalangst (bericht 2)

hey hey ook dit bericht heb ik binnengekregen:

Hallo
Dinsdag heb ik examens. Ik studeer echt wel hard, maar ik heb een probleempje ik heb faal angst vooor het examen krijg ik buikpijn en voel ik me echt niet goed het lieftst zou ik willen weglopen maar dat kan niet! Vorig trimester werd ik 2 weken ziek en was ik twee keer gebuisd
Ik ben bang dat ik ga falen en raak gestresseerd en vergeet ik alles wat ik de dag daarvoor kende wat mij een slecht examen zal leveren! wat moet ik doen, ik wil niet weer buizen.
groetjes

hey,
ik vermoed dat heel wat jongeren zich zullen herkennen in jouw bericht, zeker in deze periode. Onzekerheid en paniek kunnen er voor zorgen dat je erg verward bent en faalangst voelt. Het is dus belangrijk om voldoende structuur te hebben, een strak schema en regelmatig een moment van ontspanning in te lassen. Het kan helpen om samen met een vriend(in) te studeren, elkaar te ondervragen. Vraag ook thuis om je te steunen en te helpen. Je kan er ook met je leerkracht over praten om uit te leggen dat je veel last hebt van stress.
Hoe gaan anderen hier mee om? Hebben jullie nog tips voor hem?
in iedergeval nog veel suc6 met je examens
groetjes Liz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten