zondag 23 juni 2013

vakantie toch niet zo leuk (blog 9)

hey hey,
vorige week vrijdag, het laatste examen van het derde middelbaar...
iedereen denkt dan EINDELIJK vakantie!!!
nu versta mij niet verkeerd,
ik ben ook blij: niks meer leren geen school, geen stress...
en de komende week heb ik ook veel te doen, naar feestjes van vriendinnen enzo...
maar daarna niet meer, dus ik ga veel of bij oma en opa of thuis bij men gezin zitten.
maar ik haat dat, bij mijn gezin...
de afgelopen tijd ben ik me steeds meer gaan ergeren op wat mijn ouders zeiden of deden...
het kan aan de leeftijd liggen maar ik word er gek van, sinds heel dat gedoe met het snijden en 'mijn problemen' zijn ze veranderd,
ze vertrouwen mij niet meer.
dat voel ik ook, daarom ben ik het liefst zo ver mogelijk van hun vandaan.
en dan heb je 2 maanden vakantie, het word dus heeel moeilijk om van hun weg te vluchten.
hebben jullie tips om mijn vakantie te overleven?
liz.vdh@hotmail.be
ik hoop snel tips binnen te krijgen
xx Liz

hier zijn al een aantal leuke dingen die je kan doen tijdens de vakantie:

Je vriendinnen gaan allemaal gezellig op vakantie, maar jij blijft deze zomer alleen achter en hebt echt helemaal niks te doen! Natuurlijk ben je niet de hele vakantie alleen, maar de weken dat je vriendinnen echt weg zijn, mag jij je zeker niet vervelen. Je hoopt natuurlijk dat de zon volop gaat schijnen, maar zo niet dan niet getreurd. Ik heb een paar leuke tips voor jullie op een rijtje gezet zodat je je niet hoeft te vervelen. Weer of geen weer, deze tips helpen jou de vakantie door.
1. Maak een cocktail
Wat heb je nodig?
- Een mixer of blender
- Jouw lievelingsfruit, bijvoorbeeld:
Watermeloen en mango
Druiven en kiwi
Galia meloen en sinaasappels
- Ijsklontjes
- Rietjes
Gooi al het fruit in de mixer/blender en giet het daarna in een glas. Een rietje erin, een paar ijsklontjes erbij en genieten maar! Het is ook nog eens gezond en je kan iedere dag weer een andere combinatie verzinnen.
Anti verveeltips
2. Foto's maken
Als je een camera hebt of je mag er één van je ouders/vriendinnen lenen, is het leuk om foto's te gaan maken. Ga naar buiten en zoek een leuk stukje natuur op of tover je kamer om tot fotostudio. Wil jijzelf of een van je vriendinnen niet op de foto? Maak dan mooie foto's van bloemen of andere leuke dingen.
Anti verveeltips
3. Geen geld en veel tijd?
Heb je veel vrije tijd maar eigenlijk te weinig geld om iedere dag iets leuks te gaan doen? Trek dan een middagje je oude kleren aan en ga de auto van je ouders, buurman of opa/oma wassen. Op deze manier doe je de mensen om je heen waarschijnlijk een groot plezier en verdien jij een klein zakcentje. Geen zin om auto's te wassen? Maai dan het gras, strijk de was of ga boodschappen voor je moeder doen. Vergeet achteraf niet een kleine vergoeding te vragen.
4. Fotolijstjes pimpen
Als je de foto's hebt laten afdrukken die je zelf hebt gemaakt, is het natuurlijk ook leuk om er zelfgemaakt lijstje omheen te doen. Koop in de winkel hele simpele, goedkope fotolijstjes en maak ze fleuriger of persoonlijker met diamantjes, kraaltjes, bloemetjes of spiegeltjes. Hieronder een foto van een zelfgemaakt lijstje ter inspiratie.
Anti verveeltips
5. Geef je kamer een make-over
Je hoeft niet meteen een hele nieuwe kamer te nemen, maar je kan zelf wel een leuke kamer maken met de nieuwste zomertrends. Bij veel winkels kun je leuke dingen kopen om je kamer in een vrolijke stijl te krijgen. Ook kan je een leuke fotocollage maken met foto's van jou en je vriendinnen! Geen inspiratie? Kijk dan eens op onze website bij "Show je kamer".
6. Organiseer een leuk feestje of diner
Al je vriendinnen zullen vast niet tegelijk op vakantie zijn. Organiseer dan een leuk feestje! Koop fruit, meiden bladen, lekkere snacks of laar iedereen haar handdoek meenemen. Ga lekker in de tuin liggen met z'n allen en relax. Een leuk muziekje op de achtergrond en iedereen zal het al gauw naar z'n zin hebben. Ook een leuk idee is om met je vriendinnen na afloop samen te koken. Trek thuis allemaal je leukste jurkje aan en spreek af wie welk gerechtje maakt. Dek de tafel leuk en met heel veel kaarsjes. Als iedereen een lekker gerechtje meeneemt, kun je bij jou thuis in de keuken nog snel alle puntjes op de i zetten om alles vervolgens heerlijk aan tafel op te smullen.
anti verveeltips
7. Verveel je je nog steeds?
Verveel je je toch nog steeds? Koop dan een leuk boek en lees hem lekker met een koel drankje buiten in de tuin. Kijk een dvd, maak een scrapbook of een fotocollage. Je kunt ook zelf sieraden maken of een mooi en spannend verhaal schrijven.
anti verveeltips
Wat doe jij in de vakantie als je je verveelt? liz.vdh@hotmail.be 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten