zaterdag 15 juni 2013

laag zelfbeeld (bericht 1)

hey hey, mijn blog staat nog maar een aantal minuten online maar ik krijg al massaal berichten, bedankt daarvoor, een van de berichten is deze bijvoorbeeld:

hey Liz,
ik ben een meisje van 16 en worstelde een tijdje met een laagzelfbeeld.
en ik heb een aantal tips om er vanaf te komen:

Vecht jij ook met een laag zelfbeeld? Of met een laag zelfvertrouwen?
Ik deed dat ook. En hier is hoe ik het heb aangepast.
Ik heb eerst gezocht naar wat ik goe kan. het kan wat dan ook zijn, dansen, zingen, verhalen schrijven, en laat het zien aan de mensen het lijkt eng maar als ze aplaudiseren gaat je zelfvertrouwen wel de hoogte in.
Weet ook dat uit falen eigenlijk leren komt. Het moeilijkste is relativeren. Probeer te zien wat je goed hebt gedaan in plaats van je zelf altijd te beschuldigen dat je fouten hebt gemaakt.
Het feit dat je ook dingen opzoekt om je zelfvertrouwen naar omhoog te krijgen is een goede stap.
Gebruik je talenten en probeer de dingen dat je niet goed kan, gewoon je uiterste best voor te doen. Probeer ook altijd je lat net iets hoger te leggen om jezelf te kunnen bewijzen. Maar leg ze ook niet té hoog. Wink Verzin voor jezelf een doel/ iets wat je deze week wil berijken wat je anders niet zou durven...
het werkt echt!
groetjes Anniempje

bedankt voor de tips, het is echt super vriendelijk dat je de mensen op deze manier wilt helpen! ik denk dat de lezers hier zeker wat aan hebben!
hebben jullie nog tips stuur mij gerust een mail.
xxx Liz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten